Khamis, 1 Jun 2023

KATA-KATA MOTIVASI PENGUAT JIWA DAN HIDUPKU

 


Me,Myself and I 💓

"DON'T GIVE UP BECAUSE GOD NEVER GIVE UP ON YOU"

Kita hidup dalam dunia ni kerana diperkenankan Tuhan. Atas RencanaNya yang setiap manusia tidak boleh duga apa pun ia.
Apa yang datang atas semua izinNya. Dan apa yang kita terima itu adalah berkat dan rezeki yang sudah pun ditentukan oleh DIA.
Tidak ada satu manusia pun yang boleh menafikan itu.

Seusia 36 tahun ini,semakin banyak saya belajar tentang menjaga hati diri sendiri. Banyak saya belajar untuk menerima keadaan dengan hati dan fikiran yang terbuka. Banyak saya belajar untuk lebih terbuka dan semakin mahu mengurangkan circle tidak bagus untuk diri.

Betullah orang kata,bila usia semakin meningkat,bukan kemewahan atau enjoy life smata-mata yang dikejarkan. Tapi untuk memiliki hati yang berlapang dengan semua keadaan. Small circle with Positive vibes di sekelilingnya yang ingin diusahakan untuk ada hidup yang lebih tenang.




"Senyum mampu menyelesaikan banyak masalah kerana ia tidak menjadikan masalah itu lebih rumit"

"Diam mampu membuat kita terhindar dari banyak masalah.Kerana dengan berdiam kita mampu ajar diri untuk merefleksi diri dari bertindak bukan-bukan"

"Bahagia itu bukan kerana mampu memiliki segalanya,tetapi kerana mampu bersyukur walau sekecil apa pun yang diberi kerana ia rezeki paling indah dari Tuhan"

"Bahagia juga kerana kita tidak membanding-bandingkan berkat kehidupan yang Tuhan sudah bagi pada kita dan tidak melihat kepada apa orang lain ada"

Bukan senang mahu menerapkan sesuatu ayat itu pada perjalanan kehidupan harian kita.Tapi bila kita mampu membuka hati dan fikiran kita pada sikap yang lebih terbuka,tidak mustahil kita boleh menjalani kehidupan dengan lebih baik.




"GOD ALWAYS HAS 3 ANSWER TO OUR PRAYER"

Macam mana saya ajar diri untuk semakin positive dengan keadaan diri ;

Kerana saya percaya dengan 3 jawapan yang Tuhan akan selalu jawab untuk kita.

1. YES

Kita doa dan mohon agar ianya dikabulkan dengan cepat. Kalau boleh saat kita doa itu,maka ianya dikabulkan saat itu juga. Tapi hakikatnya,Tuhan akan bagi dan pasti bagi sesuai dengan keizinanNya. Yes! DIA pasti bagi. Sabar.

2. YES BUT NOT NOW

Kerana kita mahu berdoa dan mohon itu disaat bila kita memerlukan DIA dalam kebutuhan kita. Namun DIA tidak akan menjawab sepantas apa kita inginkan. Tanpa izinNya ia juga tidak akan sampai. Tanpa usaha kita untuk mahu ianya dijawab,juga pasti tidak akan sampai tepat waktunya. Maka doa itu perlu ada tanpa putus. 

3. NO. BUT I HAVE BETTER PLAN FOR  YOU

Bila dikatakan TIDAK pada doa kita. Maka itu bukanlah rezeki yang kita perlukan. Sakit rasanya,kerana terkadang apa kita mahu kita tidak boleh dapatkannya dengan pantas. Apa kita doakan ianya tidak terjawab dengan baik. Kerana sudah dikatakan oleh Tuhan. 'Bukan itu yang terbaik untukmu,kerana ada yang lebih baik dihadapanmu yang menunggu. Sabar anak'. 

With all this word,saya belajar untuk praktiskan dalam hidupan harian. Rezeki dan berkat itu sememangnya dengan izin Tuhan untuk kehidupan kita. Tanpa Tuhan dalam pemandu arah hidup,sudah pasti jalan kita itu penuh dengan duka dan gelap. NO ONE! to be in that situation right? So do i.

Sebab itu,motivasi kehidupan saya bila semakin meningkat usia ini,adalah untuk menjalani kehidupan yang lebih baik hari demi hari sesuai dengan kehendak Tuhan.

Hidup perlukan pegangan. Dan biarlah pegangan kehidupan itu mampu membantu kita menuju kepada jalan yang baik dan benar.



"KATA-KATA MOTIVASI KEHIDUPAN"

 "Jangan minta kepada Tuhan apa yang menurut Anda baik,tetapi mintalah kepada-Nya apa yang menurut Dia baik bagi Anda."


 "Kerohanian yang hidup adalah upaya mencari,menemukan,dan hidup akrab dengan Allah."


"Di saat kita dilukai oleh orang lain dengan rasa sakit hati yang kita alami,di saat itu kita harus sadar bahawa Tuhan mahu kita belajar apa erti dari mengampuni."


 "Pakailah firman Tuhan ketika logika dan perasaan tak mampu membuat keputusan. Firman-Mu itu pelita bagi kakiku dan terang bagi jalanku." - Mazmur 119:105


"Tuhan itu dekat kepada orang-orang yang patah hari,Ia menyelamatkan orang-orang yang remuk jiwanya." - Mazmur 34:19



'NO ONE ELSE WILL HELP YOU UNLESS YOU STAND UP BY YOURSELF'


Banyak kata-kata motivasi yang boleh kita jadikan panduan untuk kekal positive,kekal terbuka dan kekal kuat dalam segala hal. Tapi tanpa usaha,mungkin ia susah untuk diapply dalam rutin hidup. Sebab itu,apa saja hal dunia kita di muka bumi ini,selarilah dengan tindakan dan usaha. 

Bila kata-kata itu menjadi sumber motivasi kita,ajarlah diri untuk jadi 'Be the best on your own way' . Hati yang kuat untuk berusaha dan bertindak,Tuhan pasti akan selalu jaga dan pimpin kita. Kata-kata Motivasi yang lain boleh dijadikan sebagai inspirasi kita bersama.


RELIGION AS A BRIDGE OF OUR KNOWLEDGE OF LIFE AND BEHAVIOR!


Love me
Ivy Rachel 💓


#HealthyIsAGift
#NextLevelBlogging
#Blogmegashaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#ShakleeTenom
#ShakleeLokKawi



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

5 SEBEB SAYA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE TERBAIK MALAYSIA

  TIDAK PERNAH MENYESAL !!!!! Sejak tahun 2013 lagi,saya memilih brand ini untuk pilihan supplement booster saya dan seisi keluarga. Dan bar...