Jumaat, 17 Mac 2023

8 SEBAB KENAPA SUPPLEMENT SHAKLEE TERBAIK DI MALAYSIA 💗

Saya dengan shaklee bertemu..

Hampir 10 tahun sudah saya mengamalkan shaklee produk,sejak tahun 2013 lagi. Hujung tahun ini 18 December 2023 akan  menjadi tahun ke 10 saya bersama dengan shaklee. Kadang sampai fikir,tidak sangka saya boleh amalkan produk ini dengan setia 😃. 

Ceritanya dahulu,sewaktu belum mengenali shaklee saya adalah sejenis orang yang sangat sukar mempercayaai sesuatu produk. Apa lagi bila produk itu yang jenis kena makan masuk dalam badan bagai. Memang sangat susah untuk saya mencari minat dengan mengamalkan supplement apatah lagi menggunakan produk dalam rutin harian.

Tapi disebabkan saya ada masalah kulit dan kesihatan waktu dulu,sering kali makan ubat dan tidak pernah mencuba apa-apa untuk healkan masalah saya tu,maka saya tanpa sedar mula membuat research tentang apa produk yang berkesan untuk masalah kulit saya waktu itu. Bukan juga jadi saintis bagai sampai buat research kan,tapi itulah zaman sekarang ini kan semua dihujung jari saja. Asal ada internet semua boleh kita jumpa dalam google search 😀. Maka itulah saya,mencari maklumat apa produk yang sesuai,selamat dan berkesan untuk masalah saya hadapi. Most of masa itu,banyak keluar tentang shaklee. Even buka FB pun nampak sharing-sharing kawan tentang shaklee. Jadi,bila tau ada kenalan yang menjadi agen shaklee waktu tu,saya pun contact dia untuk bertanyakan tentang produk. Kalau di google pula,saya search background company tu. Hampir dekat setahun juga saya buat keputusan samada mahu mencuba shaklee atau tidak. 
Then,18 December 2013 saya pun contact semula kawan saya untuk membuat belian sekaligus menjadi ahli shaklee. Register ahli pun sebab mahu beli dengan harga member,murah sikit gituu.

So,disini saya share 8 sebab kenapa supplement shaklee itu terbaik di Malaysia.


8 sebab kenapa supplement shaklee terbaik di Malaysia 


1.  LEGASI SHAKLEE (BACKGROUND COMPANY)


Sewaktu saya buat research company shaklee di goolge,saya terkesan dengan ayat 
"Living in Harmony With Nature". Saya terpanggil untuk membaca lebih,apa yang dimaksudkan oleh pengasas Shaklee ini dan apa yang beliau cuba sampaikan pada dunia.

Dr Foresst C Shaklee mula menerajui dunia dengan mewujudkan barangan dan produk kesihatan secara semulajadi yang paling terulung di dunia.
Tahun 1915 beliau mencipta 'Vitalized Mineral',Iaitu merupakan produk multivitamin yang pertama di dunia.




Tahun 1956,beliau menubuhkan shaklee cooporations yang merupakan syarikat jualan langsung pertama di dunia. Atas usaha beliau ia telah menjadikannya sebagai seorang pelopor industri nutrisi dan memperkenalkan kaedah pengagihan yang menawarkan faedah serta keuntungan pada pengedar.

Bila fikir lagi masa tu,'Eh shaklee ini baguslah.Macam boleh cuba-cuba buat bisnes ini' kata hati saya waktu itu 😆

Shaklee juga berkonsepkan production secara semulajadi. Dimana bahan-bahan semulajadi yang tulen digunakan untuk menghasilkan vitamin dan kalau mahu tahu,Dr Foresst C Shaklee ini juga antara orang yang terawal mencipta bahan pencuci rumah yang bersifat Biodegradasi di dunia.





2. KAJIAN LANDMARK SHAKLEE

Pada mulanya,saya tidak faham apa itu Landmark study, sehinggalah saya masuk kelas-kelas nutrisi yang dijalankan oleh pihak shaklee management Malaysia. Dalam kelas ini mereka menerangkan secara lebih detail lagi tentang keistimewaan shaklee. 

Landmark study ini adalah salah satu kajian pemakanan supplemen shaklee yang mana Kajian ini dijalankan dengan kerjasama pakar pemakanan epidemologi nutrisi terkenal,
Dr.Gladys Block,Ph.D dari UC-Berkeley.

Kajian pemakanan supplemen ini adalah yang pertama dibuat untuk menunjukkan bahawa  para pengguna dan pengamal supplemen shaklee mempunyai tahap kesihatan yang lebih baik berbanding mereka yang mengambil multivitamin lain atau tidak mengambil apa-apa jenis supplemen lain.




Boleh rujuk dalam Nutritions Journal


3.  KEISTIMEWAAN SHAKLEE

Menarik minat saya juga untuk mencuba shaklee adalah atas dasar 3 falsafah shaklee yang utama.

- Selamat
- Terbukti
- Berkesan

Selama lebih 100 tahun,pelbagai generasi telah pun menaruh kepercayaan yang shaklee boleh dan mampu melakukan apa yang syarikat lain tidak mampu lakukan. Dengan menghasilkan produk dari bahan-bahan semulajadi,berkualiti,selamat dan berkesan.

Misi shaklee yang menyediakan kehidupan yang lebih sihat dan semestinya lebih baik juga telah mengubah presepsi saya terhadap produk supplemen. Membuka mata hati saya  kepada ke arah kebaikan dan memiliki kesihatan yang baik dan terjamin.


Shaklee based on NON GMO product




Shaklee yang istimewa 

- Mengutamakan kesihatan
- Mengutamakan kehidupan harmoni bersama alam semulajadi
- Melakukan perkara benar
- Mengutamakan dunia yang lebih baik


Live happily with Family 💕


4. SHAKLEE LULUS KKM DAN ISA


Untuk pengetahuan semua,Shaklee adalah bersifat global. Bermakna shaklee bukan saja berada di Malaysia malah ada juga di beberapa negara Asia tenggara lain dan juga di Eropah sendiri.

Bila shaklee masuk ke negara kita Malaysia,tidak semua produk yang ada di US juga akan berada di Malaysia. Masuk Malaysia kena lalui proses pengiktirafan kehalalannya dan kena lulus KKM. Bila semua proses itu lepas,barulah shaklee company di Malaysia akan publish out item tersebut.

Pengiktirafan sijil halal boleh dilihat seperti dalam gambar diatas ya.

Untuk kelulusan KKM pula boleh dilihat seperti dibawah ini.




Bila sudah ada kelulusan KKM dan ISA,kita sendiri pun tidak akan merasa ragu lagi akan kualiti dan produksi vitamin/supplemen tersebut. Shaklee sentiasa peka akan isu berkaitan bagi menghormati undang-undang yang telah diperuntukkan dalam negara Malaysia ini.


5. PROMOSI HEBAT SHAKLEE

Shaklee suka buat promosi gila-gila.Dengan promosi-promosi hebat shaklee setiap bulan,buatkan saya sentiasa teruja dengannya. 

Contohnya,beberapa bulan lepas. Shaklee telah melancarkan satu promosi khas dan menarik bagi mereka yang aim mahu kurus dan sihat. Boleh rujuk sini Set Kurus Shaklee

Ternyata shaklee sentiasa menitikberatkan tentang isu semasa. Mahu kurus,shaklee provide set khas untuk kurus,mahu cantik shaklee akan promo set cantik,kalau mahu sentiasa bertenaga semestinya shaklee akan sediakan set untuk tenaga dan begitulah seterusnya.

Bagi saya,ia sesuatu yang sangat ideal dibuat setiap bulan. Sebab ianya dapat membantu orang memilih apa yang mereka perlukan. 


Promosi Healthy Ramadhan


Promosi Hello New You Set 


Promosi Set puasa bertenaga 123 shaklee

Bestkannn!!! shaklee selalu memahami permintaan orang ramai 😆😀. Jadi jangan lepaskan peluang untuk grab promosi shaklee setiap bulan. Setiap bulan dibuat promosi yang berbeza. 


6. SHAKLEE SESUAI UNTUK SEMUA GOLONGAN

Shaklee sangat sesuai untuk semua golongan bermula dari bayi dalam kandungan ibu,si ibu yang amalkan supaya baby dapat support nutrisi dari ibu,untuk kanak-kanak,golongan lelaki dan juga wanita. 

Setiap kita ini sangat memerlukan support nutrisi daripada makanan tambahan. Dunia yang penuh dengan kemodenan dan perubahan teknologi,sekaligus banyak menyebarkan radikal bebas. Bila kita dihentam radikal bebas,disanalah bermulanya segala perubahan hormon,stress,penyakit akan datang bertandang. 





7. SHAKLEE ADA PLAN BISNES YANG MENARIK DAN SANGAT ADIL

Waktu mula berjinak-jinak sebagai consumer,sudah ada terdetik di hati mahu mencuba berbisnes dengan shaklee ini. Sebab sistem yang shaklee provide itu sangat mudah dan sangat adil.


Keistimewaan sebagai pengedar shaklee ;

Dapat menikmati shaklee dengan harga pengedar (Member).
➤ Dapat menikmati kelas nutrisi,menerima pemeriksaan kesihatan dan rundingan kesihatan oleh pakar pemakanan shaklee.
➤ Dapat mengakses news shaklee today dalam bentuk digital serta bahan sokongan dan sumber lain.
➤ Berpeluang memperolehi pendapatan tambahan (Bisnes).

Ada 5 langkah yang kita boleh mula sebagai permulaan melakukan bisnes bersama shaklee ;

➤ Guna - Jadi duta (testimoni sendiri) .
➤ Kongsi - Gandingkan pengalaman diri dan mula kongsikan serta memberi manfaat pada yang memerlukan bantuan.
➤ Membina - Menaja dan mengajar partner pilihan yang mahu berbisnes. Seterusnya kembangkan bisnes dengan perkongsian tanpa henti.
➤ Duplikasi - Duplikasi ilmu yang ada kepada team dan beri galakkan pada mereka untuk terus konsisten.
➤ Bimbingan - Bagi bimbingan berterusan pada leader yang ingin berkembang lebih.

Ada 6 ganjaran yang shaklee tawarkan ;

Untung runcit.
➤ Bonus kumpulan peribadi.
➤ Bonus kepimpinan.
➤ Bonus infiniti.
➤ Program Gold Ambassador.
➤ Insentif tahunan dan Program pengiktirafan.

Menarik kan shaklee bisnes platform ini. Kalau mahu tahu lebih kena hubungi saya,so bolehlah kita cerita lebih detail 😉
 
HealthyIsAGift

8. SHAKLEE TRUSTED AWARD




Rasa sangat bangga dan happy bila shaklee diumumkan menang award ini,2 tahun berturut pula itu. Ini menunjukkan bahawa shaklee adalah pilihan ramai orang kerana background company dan produk premium shaklee sendiri.

Sehingga saat inilah saya masih setia menjadi consumer product dan businesswomen dalam shaklee company. Too much benefit dapat dalam shaklee ini,bukan saja dalam aspek kesihatan malah dapat juga jadi sumber pendapatan diri. Worth!



Hubungi saya untuk pembelian dan pendaftaran ahli 😉
Boleh klik ➨ HealthyIsAGift

Boleh juga baca perkongsian rakan saya disini 

#HealthyIsAGift
#ShakleeTenom
#ShkaleeLokKawi
#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023

























2 ulasan:

5 SEBEB SAYA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE TERBAIK MALAYSIA

  TIDAK PERNAH MENYESAL !!!!! Sejak tahun 2013 lagi,saya memilih brand ini untuk pilihan supplement booster saya dan seisi keluarga. Dan bar...