Khamis, 1 Jun 2023

MULTIVITAMIN SHAKLEE BERWAJAH BARU

 


DR.FORREST C.SHAKLEE telah mencipta produk pertamanya dalam legasi shaklee iaitu pada tahun 1915. Produk pertama iaitu MULTIVITAMIN atau lebih dikenali Vitamin Minerals pertama di dunia #1


So,dalam entri kali ini. Saya mahu berkongsi sedikit info terbaru tentang multivitamin shaklee ini. Jom!!


Kalau kamu mahu tahu,multivitamin shaklee ini sudah berada di pasaran lebih 100 tahun. Kalau dikira-kira tahun ini sudah mencecah 108 tahun. Wow!!! Hebatnya shaklee 😍

Kenapa saya katakan shaklee hebat? None of other company yang mampu bertahan mengeluarkan produk sehingga bertahun-tahun lamanya. Hanya shaklee setakat ini yang saya tahu,mempunyai produk sehingga 108 tahun. You see how they care about thier quality product. Super power!! 


APA BESTNYA DENGAN MULTIVITAMIN VITALIZE ?

Dahulunya,multivitamin shaklee ini diberi nama Vitalize mineral pada tahun1915. Kemudian penambahbaikan formula kepada Vita-lea Iron Formula. Improved another formula lagi,shaklee tukar nama kepada Vita-lea Iron Plus. Dan yang terbaru ia diberi nama Vita-Lize.




Multivitamin adalah vitamin yang sangat basic dan sangat penting untuk kita setiap golongan umur tidak kira lelaki wanita. Even Kanak-Kanak juga perlu multivitamin untuk membantu dalam pertumbuhan mental dan fizikal mereka. 

So,multivitamin ini diperlukan untuk semua orang. Tidak cukup hanya dari pemakanan harian kita,ini adalah kerana pemakanan zaman sekarang ini sangatlah tidak memberi manfaat kesihatan yang baik pada kita. Maka sebab itu,kita perlu support dari makanan tambahan,iaitu multivitamin ini. 


Mampukah kita makan semua ni setiap hari dalam rutin pemakanan kita ??

So secara ringkasnya,multivitamin ini adalah makanan kepada sel-sel badan dan ia membantu mengisi lompang kekurangan nutrisi dalam badan.


APA KEISTIMEWAAN VITA-LIZE ?

- Merupakan vitamin tablet paling pantas terlarut dalam air dan juga tubuh manusia.

- Telah melalui dan menjalani lebih kurang 340 ujian kualiti yang paling ketat untuk menjamin keaslian dan keberkesanan produk.

- Setiap tablet mengandungi 25 jenis nutrisi keperluan harian yang mana ia diestrak daripada buahan dan sayuran. 12 vitamin dan 7 jenis mineral penting.

- Tablet disaluti dengan serbuk nutrisi spirulina dengan kaedah yang kompleks iaitu 'Explo-Tab'.

- Mempunyai teknologi mikro bagi membantu sistem penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel baru.



APA MANFAAT VITA-LIZE ? 

- Pelengkap nutrisi. Dimana ia membantu menambahkan nutrisi dalam badan kita akibat amalan diet yang tidak seimbang. Ini termasuklah kurang pengambilan buah dan sayuran dalam rutin harian.

- Penambah tenaga segera. Dimana ia membantu memberikan tenaga kepada tubuh,membantu dalam sistem memori dan membantu fokus pada pembelajaran mahupun pekerjaan. 

- Metabolisme. Ia membantu dalam meningkatkan metabolisme badan dan membantu melambatkan proses penuaan. 

- Melindungi organ. Melindungi fungsi buah pinggang,jantung dan hati.





SIAPA YANG PERLUKAN VITA-LIZE ?





KANDUNGAN DAN FAKTA NUTRISI DALAM VITA-LIZE 




Jadual perbezaan Vita-lea Iron dan Vita-lize.



PENGAMBILAN VITA-LIZE

- Untuk warga dewasa dan warga emas sahaja,pengambilan adalah 1-2 biji sehari selepas makan.



Ini adalah jadual perbandingan Multivitamin lain yang ada di pasaran luar dan multivitamin Vita-lize shaklee.


TESTIMONI YANG MENGAMALKAN VITA-LIZE SHAKLEE





Untuk info dan pembelian boleh direct klik sini Healthy Is A Gift

Mahu dapatkan harga ahli boleh klik Jom Shaklee

More info ada disini juga Multivitamin Shaklee



#HealthyIsAGift
#NextLevelBlogging
#Blogmegashaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#ShakleeTenom
#ShakleeLokKawi

















 








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

5 SEBEB SAYA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE TERBAIK MALAYSIA

  TIDAK PERNAH MENYESAL !!!!! Sejak tahun 2013 lagi,saya memilih brand ini untuk pilihan supplement booster saya dan seisi keluarga. Dan bar...