Ahad, 26 Februari 2023

WHY I LOVE SHAKLEE COMMUNITY πŸ’“

 


πŸ’“SHAKLEEπŸ’“


SHAKLEE BEST

Sewaktu buat keputusan untuk register shaklee,saya tidak ada benda lain difikirkan selain produk dan masalah kesihatan. Amat jauh sekali bila cakap tentang benefit yang ada dalam shaklee ini. Sebab pada saya,masuk ahli dapat harga member saja sudah cukup.

Tidak juga pernah terfikir yang saya mahu buat duit dengan shaklee. Lepas saja buat belian,consume dan tunggu sajalah dapat kesannya. Begitu sajalah pandangan saya dengan shaklee masa itu. Mungkin juga sebab saya ini tidak ada talent berbisnes. Yala,orang bisnes ni kan pada saya secara peribadi adalah orang yang perlu smart setiap masa,perlu pandai,perlu nampak korporat gituu dan perlu banyak modal untuk memulakan perniagaan haha. Saya bukan bekerja,duit belanja pun kena tunggu suami bagi baru dapat. Dan sebab itulah pemikiran saya sangat-sangat cetek waktu dahulu haha. As simple like that kan? πŸ˜‚πŸ˜‚

But now! saya sedar yang sahklee itu ada lebih dari apa saya fikir waktu dulu. Rupanya dalam sahklee tu sudah tersedia pelbagai peluang yang tinggal kena grab saja. Tapi biasalah,lain orang lain pandangan kan. Tapi saya lebih kepada bersikap ingin mahu tau lebih,mahu tahu apa peluang yang ada dalam shaklee,apa yang best dia dalam shaklee ini sampaikan kalau search google saja,memang nama shaklee sajalah keluar.

SHAKLEE BEST COMMUNITY

1. Shaklee bisnes fleksibel
-Apa yang saya tertarik dengan shaklee adalah,plan bisnesnya yang sangat mudah untuk follow. Bisnes yang sangat fleksibel,sangat terbuka dan sangat enjoy. Buat shaklee bisnes tidak ada konsep 'PUSH'. Tidak akan ada yang memaksa untuk join bisnes. Even saya sendiri pun,kenapa boleh terjebak dengan shaklee sebab sudah terdetik dalam hati waktu itu,mahu mencuba something new. Saya adalah surirumah sepenuh masa.Terasa mahu berduit sendiri,terasa mahu kebebasan untuk enjoy,terasa mahu mencari kawan,mahu keluar dari zon keselesaan. Saya fikir,saya tidak boleh berdiam. Saya adalah orang yang suka enjoy jadi saya mesti buat sesuatu,ahh kira gituulah.
Maka dengan itulah,saya memilih shaklee sebagai satu titik permulaan untuk saya keluar dari zon selesa.



Saya sejenis orang yang tidak pandai bergaul dengan orang ramai. Boleh katakan saya adalah orang introvert satu ketika dulu hehe. Tapi lepas kenal shaklee,disebabkan shaklee ni adalah bisnes fleksibel,boleh dimana-mana saja buat. Maka saya keluar dari zon selesa tu,dengan berdepan sama orang ramai. Saya cuba berinteraksi dengan orang ramai melalui cara buka booth. Sambil buka booth,sambil layan orang ramai,promote shaklee dan sambil juga buat posting di media sosial. Kalau ingat dulu,betapa strugglenya untuk saya bawa diri berdepan dengan orang ramai. Introvert lepastu pemalu pula tu πŸ˜‚πŸ˜‚



Selain booth di garage sales,saya juga pernah buka table berjual di tamu. Produk yang di publish hanyalah botol dan kotak kosong sahaja. Sebab dalam shaklee ada rule,so saya komit untuk buat tanpa melanggar rule shaklee. Apa yang saya tekankan disini adalah untuk melatih diri saya untuk berkomuikasi dengan dunia luar selain di alam maya. 

2. Sokongan upline,downline dan juga sideline
-Dalam shaklee juga,kami tidak bergerak sendiri. Kami ada satu networking yang sentiasa bergerak bersama tanpa mengira kedudukan. Walau dia di pangkat Master,tetap turun padang untuk bantu team dan sideline. Begitu juga dengan downline dan sideline. Kami sentiasa bergerak sebagai satu komuniti shaklee yang besar. Sebab itu,walau berbeza nama team tapi kami selalu suka gelar 'SHAKLEE FAMILY' dimana-mana posting. We are ONE gituu. Walau kami berada diseluruh pelusuk dunia,kami tetap dapat berkomuikasi dengan baik. Zaman sekarang kan hanya petik jari saja semua boleh jadi,gunakan kemudahan yang ada sebaik mungkin. 


Secara offline.Kami juga bertemu secara bersemuka untuk sesi kelas dan gathering. Tetap bersemuka,kerana aura itu lebih mendapat sikit πŸ˜†


Duduk berbincang sambil mengenali setiap kami dengan lebih dekat. Waktu ini,shaklee buat Recoginations untuk ahli yang naik rank dan juga efektif rank. Kehadiran Master sendiri hadir untuk support anak-anak team yang berada di sabah.




Satu program yang dijalankan oleh para Masters dan pihak shaklee dalam Jom Bangkit Sabah. Dalam ini,kami tidak kenal satu sama lain pun. Bertemu pertama kali disitu. Tapi bila buat aktivit bersama,kami sangat senang serasi. Bestnya aura macam tu. This is the reason why i love shaklee so much!



Selain offline,dunia internet yang semakin canggih ni pun menjadi salah satu medan kami untuk terus berhubung. Buat sesi sharing,kelas dan sesi coaching. Walau jauh tapi cara begini pun sudah buat kami semakin dekat antara satu sama lain.

3. Workshop Nutrisi bersama shaklee management
-Selain kelas dengan Upline,downline dan juga sideline. Kami juga biasa menghadiri kelas nutrisi yang pihak shaklee sediakan untuk para distributornya. Ini adalah bertujuan untuk kami semua dapat lebih mengenali tentang produk,tentang produksi,tentang keistimewaan shaklee,peluang-peluang yang shaklee tawarkan dan banyak lagi. Shaklee suka mementingkan kualiti produk dan juga menjaga nama baik syarikat. Maka dengan itu,setiap distributornya perlu rajin mengikuti kelas-kelas nutrisi yang dijalankan. 


Program ini dipanggil "I am shaklee ambassador". Dimana pihak shaklee memberikan sesi para distributor untuk lebih komited tentang penyampaian falsafah shaklee kepada dunia luar dengan lebih telus dan efektif. Best kan dishaklee! komuniti ini yang membuatkan kami sentiasa berada dalam circle yang positif.


Berlainan team dan datang dari setiap daerah yang ada. Tapi kami boleh berkomuikasi dengan baik tanpa rasa kekok. Jumpa saja terasa macam lama sudah kenal,dia lebih kurang begitulah umpamanya hehe.


Gathering di tepi pantai pun boleh πŸ˜†. Waktu ini sarat mengandung anak ke 4. Tapi boleh lagi ke sana ke sini untuk aktiviti shaklee. Gathering yang berisi dan berilmu gitu.



4. Shaklee ada sistem yang adil


Dalam shaklee juga semestinya ada menyediakan peluang bisnes yang sangat best. Bisnes yang punya sistem yang adil. Bisnes tanpa syarat. Maksudnya,ia tidak meletakkan kita kena ada modal dulu baru boleh buat. Even kita register ahli saja pun sudah boleh buat bisnes. Bisnes ini juga tidak perlu menyimpan stok,kerana anytime kita boleh buat pembelian secara online,malah packaging juga shaklee sendiri akan aturkan untuk kita. Bestkan!

Selain itu,setiap bisnes pasti ada peringkat-peringkat yang menunjukkan kita ini sangat komited dengan bisnes platform ini. Dalam network ini tidak akan ada wujud,siapa diatas akan dapat lebih dan dibawahnya kurang. Bisnes shaklee menekankan sistem secara adil,siapa usaha lebih dia akan dapat lebih baik,walaupun dia berada di line bawah sebagai downline. Dia kena lihat pada usaha dan tindakan masing-masing. Tidak ada istilah,dia berusaha dan upline yang akan mendapat keraian. Tidak sama sekali! Sebab itu di shaklee family,kami suka dan selalu support each other. 

Ada pelbagai benefit shaklee tawarkan,contohnya Cash bonus,Car bonus dan juga Convention trip percuma dari shaklee. The best bila syarikat sentiasa memberi reward terbaik atas hasil usaha para distributornya. Tanpa gagal! Shaklee tidak pernah gagal membayar bonus pada distributornya. Walau bonus layak dapat RM20,tetap shaklee bayar juga. Tidak ada pilih kasih. Itulah cara shaklee hargai kami sebagai keluarganya.


Yang selalu dirai shaklee itulah kami 😍

5. Produk yang berkualiti
-Shaklee juga well known oleh ramai orang,dimana produk shaklee adalah yang selalu mementingkan kualiti. Syarikat akan memastikan segala productionnya itu akan melalui sistem yang benar dan telus bagi menjaga kualiti produk,supaya ia sentiasa kekal selamat dan berkesan pada penggunanya.







6.  Workshop Nutritions dan medic
- Bila cakap tentang ilmu nutrisi ini,selalu disalah anggap bahawa,kami ingin melawan falsafah medic. Tapi tidak sebenarnya. Malah kami dishaklee selalu berkerjasama dengan para doktor khasnya untu sesi nutrisi dan medic session ini. Menjadi seorang distributor bukan hanya setakat pada tujuan menjual saja,malah kami juga perlu menyampaikan maklumat yang betul tentang nutrisi ini. Produk makanan tambahan ini perlu berilmu dalam semua aspek supaya dunia luar lebih percaya akan ketelusan syarikat shaklee disini. 

Best kan di sini,network kami juga bersama dengan para doktor untuk kami sendiri dapat menambah lebih pengetahuan lagi tentang ilmu-ilmu kesihatan dan juga ilmu nutrisi.


Bersama sesi Dr.Redza. Tetap boleh berzoom meeting dalam menyampaikan ilmu kesihatan dan nutrisi.



Workshop bersama Dr Redza secara offline. Dan yang jauh pula secara zoom. Tetap mendapat maklumat yang sama disampaikan dalam sesi yang sama. 


Selain Dr.Redza, kami juga ada sesi bersama dengan Dr.Haresh. Kesemua sesi bersama dengan Doktor ini adalah doktor yang juga menerima bahawa konsep nutrisi itu sangat penting untuk menyokong dan membantu memperbaiki sistem badan.


Bersama Dr.Haresh

7. Shaklee dan Sistem website
-Shaklee juga ada sistem website yang sangat mesra pengguna dan punya marketing tools yang boleh diguna pakai untuk semua warga distributor untuk dikongsikan pada umum secara telus. Maknanya,setiap kami sebagai distributor menyampaikan ilmu nutrisi dan panduan pengambilan produk secara sistematik mengikut P&R shaklee ada. Website ini juga ada menyediakan info-info yang boleh dilayari oleh semua orang. Best kan! sistem dihujung jari sepanjang zaman gituu.



8. Program kebersamaan 
-DI shaklee juga ada program kebersamaan. Apa program ini? Okay,program ini shaklee running untuk satu malaysia. Dan yang best,duta untuk program ini adalah orang shaklee sendiri. Shaklee tidak pernah hire artis atau siapa-siapa pun orang terkenal sebagai duta produk mahupun program. Malah shaklee sendirilah yang akan melahirkan duta tersebut.
Contoh program yang sedang giat di jalankan sekarang adalah program Hello New You.


Real people,Real result
Hello New You

 

Produk : Hello New You


9. Hubungan keluarga shaklee
-Apa yang membuatkan saya sayang sekali dengan komuniti shaklee ini adalah hubungan yang wujud dalam ni. Kami menjalankan bisnes ini dengan keutuhan hubungan yang sangat kuat. Salah satunya proven dalam program #Blogmegashaklee ini sendiri. Komuniti yang sangat besar,program yang sangat membina dan kami masih mampu berhubung dengan baik sehingga dapat merealisasikan program ini dengan jayanya. Terbukti dalam Batch 1.0 sebelum ini. Boleh baca di entri saya tentang #Blogmegashaklee Batch 1.0.


Zoom meeting dalam sesi batch 1.0


Over than 1 hundred participants yang join Batch 1.0 dan bertuah memenangi reward.
Bestkan,tetapi bukan pada reward semata-mata program ini berjalan.Tapi lihat pada kesungguhan dan kerjasama juga dapat dilihat dalam ni. Syukur menjadi salah seorang peserta program ini.


INGIN BERSAMA KAMI DALAM PERNIAGAAN SHAKLEE BOLEH HUBUNGI SAYA DI Healthy Is A Gift



#HealthyIsAGift
#MrsJeremyJeffery
#ShakleeTenom
#ShakleeLokKawi
#blogmegashaklee
#shakleethrive23
#shakleetriumph23





























Tiada ulasan:

Catat Ulasan

5 SEBEB SAYA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE TERBAIK MALAYSIA

  TIDAK PERNAH MENYESAL !!!!! Sejak tahun 2013 lagi,saya memilih brand ini untuk pilihan supplement booster saya dan seisi keluarga. Dan bar...