Selasa, 4 April 2023

Menawan Aki 💓 ( 13 November 2022 - 14 November 2022 ) - PART 3

Bah jadi kita sambung lagi PART 3....


Date : 13 November 2022
Awal lagi bangun. Semalaman tidak dapat tidur,habiskan 1st time bah ni mendaki gunung yang paling tinggi di Asia Tenggara jadi segala macam perasaan masa tu dialami haha.


Sebelum mendaki,saya awali dengan rutian harian saya dengan booster happy pills.

Sustain Released - Booster immune system
Bcompex - Booster saraf dan energy
Coq trol - Antioxidant 


Sebelum ke pusat registrations kena isi perut dulu. Masa ini memang tidak lalu mahu hadam apa-apa makanan,sebab takut ada rasa butterfly dalam perut haha. Dengan perasaan yang excited tapi dalam masa yang sama,risau,nervous,takut segala-galanyalah rasa. Aihh!! Tapi saya makan jugalah cereal ini untuk isi perut. Takut juga lemas masa dalam perjalanan ke Laban kan..


Sempat bancuh Performance Drink dan Cinch Tea Mix dalam ni. Bawa dalam botol yang kecil saja sebab takut keberatan beban dalam perjalanan ke Laban Rata.

Bancuhan air ini adalah sebagai booster energy dan supaya badan tidak dehidrasi. Sebab memulakan perjalanan yang jauh sememangnya memerlukan air yang cukup. But since saya tidak mahu terganggu dalam perjalanan,maka itulah saya bancuh Air energy ini. 
Sedap dan fresh !!



Okay sebelum gerak,sempat snap-snap lagi diluar homestay. Hirup udara segar dengan bau-bau hutan yang menghijau !! ahhh nyaman sekali..


Masa ini cakap sama diri
Thank you dearself! Good luck and All the best 🙏







Last!! one with this place. Macam siok saja bah ni kalau ada satu di rumah kan hahaa..

Nah !!! Say hello to Aki 😍💓
Cantik kan ciptaan Tuhan ini 😊



And one with our Homestay for a night. Belakang dia memang view Aki betul-betul. 
Such an amazing view indeed 😍😇



Jadi berposing-posing dululah sementara tunggu yang lain bersiap kan. Masa ini tidak mahu lepaskan peluang cipta kenangan sama view-view yang cantik disini.

Saat ini,dup dap dup dap hati saya semakin kuat. Mana lagi excitednya mau memulakan perjalanan. Aduduhhh panas sejuk rasa haha.


Chakk!!! Hai Aki tunggu saya. Im coming to you 😙




Muka-muka lepas park kereta di bawah. Lepastu jalan kaki naik bukti pergi tempat registrations diatas. Awal-awal sudah test kaki siurang ni haha..


Di atas pelantaran dekat pusat pendaftaran. Jadi sekali lagilah ambil gambar bersama dengan view yang cantik disitu. Masa ini tertinggal sama team lain,sebab test covid saya ada masalah. Jadi kena test lagi sekali lagi masa ini. Syukur juga okay saja test saya,then berlarilah saya pergi sini untuk bergambar hehe. So cantik saya! hahaaa





Yeah!! semua kami lulus checkin hehe. Masa ini tunggu arahan mahu naik bus sudah pergi Timpohon gate. Nah masa ni datang bailk saya punya segala macam rasa. Fuh!!


My tagging 😉


Ish !! kalau sama Aki terasa lawa saja disituuu hehe..
Snap sebelum naik bus.


Bah semangat sudah kami semua.
Semua peserta yang berdisiplin sebab semua dengar cakap guide hahaa..


One with our Guide aka Malim gunung 😊
Ada 2 orang tapi yang seorang masa ini tidak tahu ke mana hehe.


And this one with our wakil Agent. Thank you so much sebab urus kami dengan baik dari awal sampai akhir. Mereka datang untuk urus pendaftaran dan juga hantar makan minum sebagai bekalan naik ke Laban.


Geng bas sekolah sudah ready ke Timpohon hehe. Semangat !!!


Jadi kita sambung di part yang seterusnya hehe. Bila ingat balik perjalanan ini,banyak pula journeynya untuk di tulis. Sabar! nanti kita sambung di entri seterusnya hehe..

#MrsJeremyJeffery
#SiAkiMemories



















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

5 SEBEB SAYA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE TERBAIK MALAYSIA

  TIDAK PERNAH MENYESAL !!!!! Sejak tahun 2013 lagi,saya memilih brand ini untuk pilihan supplement booster saya dan seisi keluarga. Dan bar...