Rabu, 5 April 2023

VITAMIN KULIT CANTIK HARGA RAHMAH 😍


Semua kita tidak kira wanita mahupun lelaki suka pentingkan kesihatan kulit. Suka dengan kulit yang cantik. Tapi sejauh mana usaha untuk dapatkan kulit yang sihat dan juga cantik?? 
Dalam entri kali ini,saya mahu share sedikit tentang tips-tips menjaga kecantikan kulit yang berkesan dan terbaik. Jom follow πŸ˜‰πŸ˜‰


Apakah yang dimaksudkan dengan kulit yang sihat dan cantik?

Kulit yang sihat,cantik dan berseri mencerminkan tahap kesihatan yang baik. Penjagaan kulit sebenarnya tidak susah,tetapi ia memerlukan satu usaha yang berpanjangan,mempunyai pengetahuan dalam penjagaan kulit dan juga perlu mengamalkan rutin harian tanpa henti.

Untuk mendapatkan hasil yang terbaik,terdapat beberapa aspek yang perlu diambil kira ini termasuklah dari segi pemakanan harian,kenal pasti jenis kulit,penggunaan skincare,proses penghidratan dan faktor kesihatan diri.


Kenali Jenis-jenis kulit

Terdapat 5 jenis kulit yang berbeza bagi setiap individu ;

1. Kulit berminyak

- Kulit berminyak ini adalah disebabkan kelenjar berminyak dalam kulit tersangatlah aktif dari yang sepatutnya. Cara mudah untuk mengenal pasti kulit berminyak ini adalah dengan melihat kepada lapisan minyak nipis yang kelihatan pada permukaan kulit muka sepanjang hari. Kategori ini cenderung mempunyai liang pori-pori yang besar dan akan menyebabkan masalah jerawat batu atau bintik hitam.

2. Kulit kering 

- Kulit jenis ini pula adalah disebabkan oleh sel kulit mati yang meliputi permukaan kulit. Kulit kering ini juga sering merasa tegang dan cenderung kepada masalah iritasi. Kategori ini mempunyai liang pori yang besar dan hampir tidak kelihatan secara kasar. Untuk masalah ini biasanya akan disarankan memakai krim pelembab.

3. Kulit sensitif

- Kulit sensitif ini adalah sejenis kulit yang sentiasa alami keradangan. Saranan untuk yang alami kulit sensitif ini adalah menggunakan produk yang lebih lembut,ini adalah kerana ia sangatlah mudah alami kemerahan dan kerengasan.

4. Kulit kombinasi

- Kulit jenis ini dikategorikan mempunyai 2 jenis kulit iaitu kulit kering dan juga kulit berminyak. Sebahagiaan keadaan kulit dipermukaan muka terutama pipi kebiasaanya terasa kering manakala di bahagian dahi dan hidung pula lebih kelihatan berminyak. Jenis ini juga akan berubah mengikut keadaan,pada musim sejuk kulit akan lebih nampak kering dan apabila musim panas,ia akan kelihatan berminyak. 

5. Kulit Normal

-Mengikut pakar dermatologi,bahawa tidak ada definisi perubatan kepada kulit normal. Ini adalah kerana,jenis kulit ini boleh jadi berbeza-beza pada setiap individu.


Tips penjagaan kulit 

1. Minum air kosong secukupnya

- Benda pertama dan menjadi RULE paling utama adalah minum air kosong secukupnya untuk mengekalkan kelembapan kulit yang baik. Kulit yang lembab akan sentiasa kelihatan sihat dan segar. Untuk dapatkan kulit sihat dan segar ini juga kenalah elak benda-benda manis. 

2. Pencuci muka yang selamat dan bebas bahan kimia

- Tips ini adalah rutin harian yang sangat penting untuk semua. Pemiliihan pencuci muka yang bebas kimia dan sesuai dengan Ph kulit adalah sangat penting sekali. Kita perlu sentiasa mencuci muka dengan pencuci muka yang sesuai,kerana setiap hari kulit kita terdedah dengan radikal bebas. Maka ia sangat perlu untuk selalu dibersihkan. Terdapat banyak jenis pencuci muka dipasaran luar,yang penting kena pandai melihat kepada kandungan atau bahan-bahan digunkan. Sebolehnya gunalah yang selamat,sesuai Ph kulit dan bebas bahan kimia. 


Salah satu skincare yang sangat recommended dan skincare ini sangat sesuai untuk semua jenis kulit 😊


3. Pemakaian SPF atau SUNSCREEN UV protection

- Sangat disarankan juga menggunakan SPF50 atau Sunscreen untuk perlindungan kulit dari sinaran Uv yang kuat. Walaupun berada didalam rumah,tetap diwajibkan untuk memakai uv protection ini. Ini disebabkan sekeliling kita juga sangat banyak radikal bebas,bukan saja pada cahaya matahari. Dikala waktu memasak didapur pun kita sudah terdedah dengan radikal bebas ini. Ini juga untuk mengekalkan kelembapan pada kulit muka. 


SPF5O youth skincare

4.  Emosi-Elak stress 

- Ini juga tips yang sangat penting. Nampak remeh kan,hakikatnya kawalan stress ini sedikit sebanyak boleh mempengaruhi juga kepada kesihatan kulit kita. Kalau sentiasa dalam keadaan stress,ia akan menyebabkan kulit akan menjadi lebih sensitif dan boleh menimbulkan jerawat dengan cepat. Selain itu juga,badan perlukan rehat yang cukup,tidur yang cukup bagi membantu pembentukan kolagen pada kulit dapat dirangsang dengan baik. Kolagen ini berfungsi memastikan sel-sel dapat diperbaharui supaya kulit sentiasa dalam keadaan yang sihat dan cantik. 


5. Vitamin untuk kulit yang sihat dan cantik

- Eh,perlukah makan vitamin-vitamin ini untuk dapatkan kulit yang cantik dan sihat? . Vitamin kulit juga adalah sangat penting untuk support nutrisi kulit kita. Ia untuk mengekalkan tahap kesihatan kulit kita supaya sentiasa berada dalam tahap yang baik. 
Apa suggestion untuk vitamin kulit? Okay,disini saya share apa vitamin kulit yang buatkan kulit sihat,segar dan cantik.


Hah! inilah yang paling best rekomen untuk semua orang. Wanita dan lelaki pun boleh saja consume set ini.
Apa yang best dengan Vitamin kulit ini? 




Dalam Esp ini juga terdapat Niacinamide. Apa Niacinamide ini? 

Niacinamide ini adalah berfungsi membantu membina sel dalam kulit. Ia membantu menjaga atau protect kulit dari persekitaran yang tidak bersih contohnya suhu,cuaca,pemakanan,pemakaian kosmetik dan juga pencemaran udara.

Niacinamide (Vitamin B3) membantu ; · Mencerahkan kulit · Memperbaiki tekstur kulit · Memudarkan parut, jeragat dan bintik hitam · Mempunyai sifat anti-inflammatory · Meredakan jerawat yang meradang · Menjaga kelembapan kulit · Mengawal pengeluaran minyak pada wajah · Menjadikan pori-pori lebih bersih dan terkawal · Memperlambatkan proses pemindahan melanin ke lapisan kulit luar · Memperkuat pertahanan lapisan kulit yang paling luar · Menjadikan tona kulit lebih sekata · Elakkan kulit kusam

Sebab itu,ESP ini adalah salah satu item utama dalam set kulit cantik shaklee. Kerana manfaatnya juga bagus untuk kulit. Selain kulit,terdapat banyak lagi benefit yang kita boleh dapat bila amal dan  konsisten ESP ini. 


Benefit lain yang kita boleh dapat dalam ESP


Selain ESP,dalam Vitamin kulit juga ada Vitamin C. Vitamin C ini juga salah satu item asas untuk semua kita amalkan. Vitamin C ini membantu dalam pembentukan kolagen pada kulit. Kolagen sangat diperlukan bagi memastikan sel-sel kulit diperbaharui agar kulit sentiasa kelihatan sihat dan cantik.

Fungsi lain Vitamin C ;

> Mengekalkan keseimbangan tisu badan.
Ia membuatkan kulit menjadi lebih licin,tegang,cerah dan berseri,membantu menghilangkan kesan–kesan jeragat dan bintik hitam pada kulit disebabkan terdedah pada cahaya matahari. > Membantu dalam proses penyembuhan luka pada kulit dan lapisan mukosa tubuh (mulut,paru-paru dan sistem penghadaman) > Menguatkan saluran darah dan mencegah pegerasan saluran darah oleh itu membantu mencegah penyakit seperti darah tinggi,sakit jantung koronari,stroke (angin ahmar),kerosakan buah pinggang dan sebagainya. > Membantu mengurangkan kadar kolesterol dalam darah. > Membantu dalam mencegah penyakit barah (kanser). > Membantu dalam proses detoksifikasi dalam badan dari pencemaran logam berat seperti bahan logam berat (Plumbum,raksa dan arsenik) > Meningkat tenaga dan mencegah rasa keletihan yang melampau. > Membantu kesihatan sendi berpanjangan. > Sebagai anti-histamine.Sesuai kepada yang selalu selsema,demam dan selalu letih.

KAMU TAHUKAH?

YANG BULAN  INI ADALAH BULAN HARGA RAHMAH UNTUK VITAMIN KULIT INI

πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡

HEALTHY SET RAHMAH A


HEALTHY SET RAHMAH B

Healthy Set A dan B ini adalah sangat recommended bagi mereka yang mempunyai masalah kulit berminyak,kulit kering dan kulit sensitif. Berdasarkan fungsi dan kandungan-kandungan yang ada dalam set ini menjadikan set ini sangat-sangat popular dan ia juga sangat mampu milik. Lebih-lebih lagi bulan ini,harganya adalah yang sangat terpaling rahmah sekali. 

Bukan saja mampu milik,pembelian set A dan set B ini juga best sebab,ianya layak Free membership. Waaa!!! bestnya kan,beli promo saja pun sudah layak Free membership dari shaklee. Untung tau bagi mereka yang grab peluang ini 😍😍😍

Jom! kita tengok pula testimoni-testimoni yang sudah pun mengamalkan Vitamin kulit ini dengan konsisten ;









Bestkan tengok hasil-hasil mereka yang sudah mengamalkan Vitamin kulit cantik paling ter'Rahmah' ini. Saya sudah,mereka sudah,kamu bila? Nah! jangan lupa grab promo Healthy Set Rahmah ini dengan saya tau!
Yang best ada pilihan,mahu A boleh mahu B pun boleh. Kedua-duanya layak untuk dapat Free Membership. So! grab laju tau πŸ˜‰

Dapatkan Healthy Set Rahmah ini dari saya. Klik saja Healthy Is A Gift
Atau

Nak lebihkan pembacaan tentang Vitamin Kulit Cantik boleh klik Vitamin Kulit



#HealthyIsAGift
#ShakleeTenom
#ShakleeLokKawi
#JutawanBlogger
#NextLevelBlogging
#Blogmegashaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#SetRahmahShaklee2023
















5 ulasan:

  1. Wah best price ever! Must have ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Best!! Highly recommended set 😍. Let's grab!

      Padam
  2. Thanks Ivy! Murah sangat set ni bulan ni. Wajib grab!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama-sama. Yes betul! Wajib wajib grab. Jangan lepaskan peluang 😍

      Padam

5 SEBEB SAYA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE TERBAIK MALAYSIA

  TIDAK PERNAH MENYESAL !!!!! Sejak tahun 2013 lagi,saya memilih brand ini untuk pilihan supplement booster saya dan seisi keluarga. Dan bar...