Isnin, 22 Mei 2023

CARA RENEW SHAKLEE MEMBERSHIP

 


Menjadi ahli shaklee berdaftar pada tahun 2013. Masa tu membership untuk seumur hidup. Siapa tidak suka kan. Sebab ini juga saya tertarik untuk join shaklee pada waktu itu. Yuran keahlian pada waktu itu adalah RM69. Mahal kah?. Mahal untuk saya yang pada waktu itu tidak ada pendapatan tetap,dan saya minta belanja husband saja masa tu untuk daftar ahli. Syukur husband support hehe. 

Vitamin pertama saya beli waktu itu adalah Vitamin C shaklee dan yang kedua adalah Vitamin Alfalfa. Vitamin yang saya ambil ini adalah vitamin untuk masalah kulit saya waktu itu. Kulit saya waktu itu sangatlah tidak terurus,kusam,gelap,tone kulit tidak sekata,berjerawat dan berjeragat teruk. Sehinggakan saya terbaca dengan perkongsian ramai tentang produk shaklee ini,maka sebab itulah saya memilih produk ini untuk selesaikan masalah saya. Boleh follow Kenal Shaklee disini.

Tahun demi tahun,saya setia dengan shaklee sehinggalah saat ini. Dan tahun demi tahun juga company shaklee sentiasa membuat perubahan dan improvement demi keselesaan pada penggunanya. Ini termasuklah cara keahlian.

So dalam entri ini,saya mahu kongsikan tentang cara Renew shaklee membership 


SHAKLEE ANNUAL SUBSCRIBTION

Setiap ahli perlu mengaktifkan KEAHLIAN setiap setahun. Ini terpakai kepada ahli yang mendaftar cukup tempoh setahun dan ke atas.

Ada 2 cara Renew shaklee membership

CARA PERTAMA 

Membuat belian produk shaklee dalam tempoh 3 bulan dari tarikh lahir. Boleh dibuat secara direct kaunter ataupun Online purchase.


Atau

CARA KEDUA 

Membuat bayaran RM35 sekiranya tidak membuat sebarang belian produk shaklee menggunakan ID kamu dalam tempoh tersebut. Juga sama,boleh dibuat secara direct kaunter ataupun Online login.




Renew shaklee membership secara online login



Biasanya ulangtahun shaklee atau apa saja promo shaklee akan melayakkan untuk mereka yang expired ID berpeluang renew shaklee membership atau sekurangnya membuat belian serendah RM37 saja.


Dahulunya shaklee member ini adalah wholetime membership (Ahli seumur hidup). Tapi tahun demi tahun demi menjaga kualiti syarikat dan produk. Shaklee telah mengubah pengaktifan ID tu kepada setiap setahun dan mengikut tarikh lahir. Senanglah mahu ingat kalau begini kan. Macam lesen kereta. Tidak renew kena saman hihi. Kalau shaklee pula,tidak renew maka tidaklah layak mendapatkan benefit shaklee lagi. So agak rugilah disitu sekiranya sudah sesuai dengan keberkesanan produk tapi ID tidak renew,dikira putus bekalan begitu. Sayang kan!!!! So,bagi mereka yang sudah expired ID dan belum renew,sila renew untuk meneruskan konsistesi pengambilan shaklee.

Boleh Wasap Saya untuk info dan konsultasi ya.


MENGENAI KEAHLIAN SHAKLEE 

1. APA AKAN TERJADI SEKIRANYA SAYA TIDAK AKTIFKAN ID SELEPAS EXPIRED ?

- Nama dan akaun kamu akan luput selepas 6 bulan.

2. BOLEH RENEW SHAKLEE MEMBERSHIP SELEPAS EXPIRED ?

- Boleh! Shaklee akan bagi tempoh selama 3 bulan untuk pengaktifan akaun semula dengan membuat bayaran sebanyak RM35.

3. ADAKAH ID AKAN AKTIF SEKIRANYA MELALUI UV TRANSFER ?

- Tidak! Transfer Uv tidak dikira. Kamu kenalah buat pembelian sekurangnya Rm37 dan ke atas dengan menggunakan ID sendiri.

4. BOLEHKAH UPLINE BANTU RENEW SHAKLEE MEMBERSHIP ?

- Boleh! Sekiranya perlukan bantuan dari Upline. Boleh juga Wasap Saya

5. APA TERJADI SEKIRANYA DALAM TEMPOH 6 BULAN ITU SAYA TIDAK RENEW ID ?

- Akaun kamu luput. Dan kamu perlu mendaftar semula dengan bayaran RM35.

6. BAGAIMANA SEKIRANYA LEBIH SETAHUN TIDAK RENEW ID ?

- Akaun luput serta nama tidak ada dalam sistem. Kena berdaftar semula sebagai ahli shaklee.
- SID biasanya akan diberi tempoh selama 6 bulan manakala leader pula selama setahun.


MACAM MANA REGISTER AHLI SHAKLEE ?

Boleh follow seperti dalam gambar dibawah ;






Info lanjut boleh klik Healthy Is A Gift

Atau boleh terus Jom Shaklee


Jangan lupa Promo Free membership shaklee ada di sini Shaklee Best Promo 😉😍
Ada info lain juga boleh rujuk di sini Renewal Shaklee


#HealthyIsAGift
#NextLevelBlogging
#Blogmegashaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#ShakleeTenom
#ShakleeLokKawi













Tiada ulasan:

Catat Ulasan

5 SEBEB SAYA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE TERBAIK MALAYSIA

  TIDAK PERNAH MENYESAL !!!!! Sejak tahun 2013 lagi,saya memilih brand ini untuk pilihan supplement booster saya dan seisi keluarga. Dan bar...