Rabu, 28 Jun 2023

VIVIX SHAKLEE DAN KEBAIKANNYA

 


Polifenol yang pertama di shaklee adalah VIVIXSHAKLEE. So,dalam entri kali ini,kita study juga tentang apa itu vivix dan kebaikannya pada umum.


APA ITU VIVIX ?


Vivix shaklee adalah minuman campuran botanical  yang merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan poliefenol. Ia mengandungi campuran unik botani daripada Anggur muscadine,Purple carrot,Elderberi dan juga Polygonum cuspidatum yang menjadikan VIVIXSHAKLEE ini sangat unik.



BAHAN-BAHAN YANG ADA DALAM VIVIX


Dalam VIVIXSHAKLEE terdapat 4 bahan utama yang mana kesemuanya sangat kaya dengan polifenol dan tinggi antioksidanya. So,jom kita kenali apakah bahan utama tersebut dengan lebih dekat.


1. ANGGUR MUSCADINE (Anggur Muskat)
 

Sama seperti RESV,bahan utama dalam Vivix shaklee juga adalah Anggur Muscadine ini. Anggur yang sangat luar biasa dengan satu kromosom tambahan dimana ia mengandungi asid elagik dan elagitanin.

Anggur Muscadine adalah anggur liar yang sangat istimewa kerana kandungan dan bijinya adalah satu daripada sumber terbaik antioksida dan mempunyai 
ciri-ciri anti-radang. Jika dibandingkan dengan anggur jenis lain,anggur ini mempunyai 40 kali ganda lebih Polifenol yang terbukti berfaedah untuk kesihatan kardiovaskular,menurunkan tahap gula dalam darah,dan membantu melambatkan proses penuaan. 
Anggur muscadine ni juga mempunyai ciri-ciri untuk menghentikan bahan kimia yang menjadi penyebab kanser dan juga sebagai anti-virus serta anti-bakteria.


2. PURPLE CARROT (Lobak ungu)


Purple Carrot (Lobak ungu) ini merupakan sumber terbaik Vitamin A dan mengandungi phytochemical. Purple carrot ini juga mengandungi anthocyanins iaitu antioksidan yang sangat terbaik. Anthocyanins ni bertindak sebagai anti-radang,anti-mikrob dan anti-carcinogen yang membantu mengurangkan risiko penyakit jantung serta penyakit-penyakit kronik yang lain.Asid klorogenik yang ada dalam purple carrot ini bertanggungjawab mengurangkan paras gula dalam darah.


3. ELDERBERI EROPAH (Eldeberry Europe)


Nama saintifik bagi Elderberry ini ialah Sumbucus Nigra.Buah Ini banyak tumbuh di kawasan Eropah,Amerika Utara,Asia dan Benua Inggeris.Elderberry Ini sudah lama digunakan dikalangan pengamal perubatan tradisional. 
Kandungan Vitamin C yang tinggi di dalamnya membuatkan jus elderberry sangat bermanfaat dalam mengubati penyakit yang disebabkan oleh jangkita (infection) daripada virus dan bakteria.Selain itu juga,manfaat daripada jus elderberry Ini ialah kemampuan untuk mencegah dan mengubati kanser,mampu meningkatkan sistem imunisasi tubuh badan manusia, berupaya menurunkan kadar kolesterol untuk mencegah penyakit jantung,membantu mengatasi dan merawat masalah diabetes dan meningkatkan kesihatan jantung serta ginjal.


4. POLYGONUM CUSPIDATUM (Japanese Knotweed)


Japanese Knotweed juga dikenali dengan nama saintifiknya Polygonum Cuspidatum,adalah tumbuhan berasal dari asia.Ia juga ditemui di Amerika Utara dan Eropah. 
Knotweed Jepun ini adalah sumber komersial Resveratrol.Ia sering digunakan kerana manfaatnya untuk melambatkan proses penuaan,merendahkan paras kolesterol, merendahkan tekanan darah,meninggikan prestasi atlet serta membantu dalam proses mengurangkan berat badan (proses detoks).



MANFAAT POLIFENOL DIBUKTIKAN DALAM KAJIAN KLINIKAL 






ANTARA KEBAIKAN LAIN POLIFENOL DALAM ASPEK KESIHATAN DAN KECANTIKAN KULIT







GOLONGAN TERLIBAT YANG SESUAI AMALKAN VIVIX UNTUK KESIHATAN SECARA OPTIMUM



DAPATKAN RESV DAN VIVIX SHAKLEE SEKARANG !!!



Boleh direct contact saya di sini Healthy Is A Gift
 
Atau 

Boleh juga hubungi saya terus Wasap Saya 

Klik RESV SHAKLEE untuk info dan kebaikannya 😉


#HealthyIsAGift
#NextLevelBlogging
#Blogmegashaklee
#ShakleeThrive2023😊
#ShakleeTriumph2023
#ShakleeTenom
#ShakleeLokKawi








































Tiada ulasan:

Catat Ulasan

5 SEBEB SAYA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE TERBAIK MALAYSIA

  TIDAK PERNAH MENYESAL !!!!! Sejak tahun 2013 lagi,saya memilih brand ini untuk pilihan supplement booster saya dan seisi keluarga. Dan bar...