Isnin, 8 Mei 2023

HARI RAYA OPEN HOUSE MERIAH 2023

 


   
Raya kan sebulan! bak kata kawa-kawan semalaysia gitu hehe. Masih belum terlambat saya ucapkan pada kawan-kawan dan keluarga yang merayakan Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf zahir dan batin. 
Salam kosong-kosong ya semua 😊
Semoga Hari Raya tahun ini penuh dengan kemeriahan yang semestinya dirindui setelah 3 tahun yang lalu berada dalam fasa pendemik akibat Covid-19. Semoga Hari Raya tahun ini juga membawa cahaya berkat indah-indah untuk semua 😊

Macam biasalah,bila hari raya,hal yang utama dan menjadi perkara wajib adalah Hari Raya open house. Mesti banyak jemputan-jemputan raya yang dibuat dari kalangan kawan-kawan dan keluarga sendiri kan. Tidak tinggal juga kalau si Ivy hehe. Ada ja jemputan raya dari kawan-kawan dan keluarga. 

Tapi tahun ini sempatlah beraya di rumah kawan saja di Papar dan Tenom. Tidak banyak jemputan dapat hadir kali ini disebabkan ada hal yang tidak mengizinkan untuk hadir. 

Kalau raya kan,semestinya hidangan paling utama saya cari adalah Lemang,rendang,kelupis kuah kacang. Dua ini memang menjadi kegemaran saya sekian lama. Untuk biskut pula,kali ini kurang ambil perhatian sikit hihi sebab mencari lebih dengan kegemaran paling sedap. Craving!!! 


Ketupat. Kuah kacang dan Satay.


Kelupis kuah kacang. Yang ini memang sabahan style. Ada juga kelupis inti kacang pun sedap juga hehe.



Raya ketiga baru saya menghadirkan diri ke Hari Raya open house kawan. Ini adalah rumah pertama saya untuk tahun ini hehe. Thank you syiera,selalu jemput datang rumah bila raya πŸ’“


Bila raya,dapatlah duit raya untuk anak-anak. The very happy moment untuk anak-anak biasanya hehe.
First duit raya dari syiera untuk anak-anak. Thank you duit rayanya. 



Setiap tahun juga dapat duit raya dari adik. Adik yang merayakan hari raya. Duit raya kedua untuk 
anak-anak. Thank you sisterπŸ’“


Raya kelima with a must place hehe. Hari raya open house tempat Siti kami yang chomel. Disini dengan pelbagai macam hidangan. Of course,heavy meal yang saya akan tengok dulu. Ada ketupat kuah kacang,laksa kedah,soto ayam,nasi briyani,ayam goreng. So yummmyyyy semua! 



Sesudah kenyang! Terpaksa ambil angin luar hehe. Syukur kenyang dengan semua makanan sedap. Thank you makanannya semua chef-chef hebat hehe.



Masa untuk balik. Tidak boleh stay lama. Nanti malar makan-makan hehe. Thank you for having us 
my dear Siti πŸ’“



Last but not least. 3rd duit raya untuk anak-anak dari Aunty Siti mereka. Syukur! MUrah rezeki selalu auntynya πŸ’“. Happy anak-anak dapat duit raya. Siap simpan tabung terus hehe.


RAYA-RAYA JUGA,SUPPLEMENT JANGAN LUPA!


Seperti biasa,sebelum makan-makan besar. Supplement bantu tidak dilupakan. Bantu apa? 
Bantu elak kolestrol mencanak naik,bantu elak perut buncit,bantu sembelit dan selalu keep on immune booster. 

Sebelum makan besar,saya biasanya akan mulakan dengan Lecithin. Lecithin ini adalah pengemulasi lemak secara semulajadi. Ini membantu memecahkan minyak-minyak lelemak supaya tidak melekat terus ke dalam dinding organ-organ penting. 


LECITHIN







Selepas lecithin,dan sesudah makan. Saya akan ambil Alfalfa dan Omega. Apa yang best dengan 
alfalfa ini??

ALFALFA 


Lepas makan besar,wajib makan dua ini.

Apa itu Alfalfa? 



Fungsi dan kebaikan amal Alfalfa


OMEGA GUARD




Tapi saya biasanya ambil package lengkap untuk elak masalah berat mencanak naik,elak kolestrol,elak perut buncit. Boleh saja rujuk sini Hello New You . Disini memang package lengkap ditambahkan lagi,bulan ini adalah bulan promosi Hello New You Set. 

Mahu balik kepada rutin dan gaya hidup sihat,sangat rekomen untuk kamu ambil set ini πŸ˜‰. Rata-rata yang ambil set ini sangat memberansangkan respon testimoni mereka. Jangan lupa klik JOM SHAKLEE

Disini juga saya sharekan Tips-tips Sihat Raya

Untuk info lanjut dan pembelian Healthy Is A Gift



#HealthyIsAGift
#NextLevelBlogging
#Blogmegashaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#ShakleeTenom
#ShakleeLokKawi

















 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

5 SEBEB SAYA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE TERBAIK MALAYSIA

  TIDAK PERNAH MENYESAL !!!!! Sejak tahun 2013 lagi,saya memilih brand ini untuk pilihan supplement booster saya dan seisi keluarga. Dan bar...